czwartek, 4 kwietnia 2013

Placek makowy krucho drożdżowy

Przepis na to ciasto miałam podać przed świętami, z wielu przyczyn, nie zdążyłam. Moje Mazury wciąż przysypane grubą warstwą białego puchu, więc podanie "wiosną" przepisu na makowiec nie będzie z mojej strony dużym nietaktem. Przepis autorstwa Alibab z Wielkiego Żarcia, podaję z moimi drobnymi modyfikacjami. 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ciasto:
  • 1/2 kg mąki
  • 1 kostka margaryny
  • 5 dag drożdży
  • 2 jaja
  • 8 dag cukru
  • 3 łyżki śmietany
Mąkę posiekać z margaryną. Dodać pokruszone drożdże, cukier, śmietanę i jaja. Dokładnie wyrobić ciasto, podzielić na 3 równe części. Włożyć do lodówki.

Masa makowa:
  • 1/2 litra maku, 2- krotnie zmielonego
  • 3/4  szk. cukru
  • 2-3 łyżki miodu
  • 2-3 jaja
  • bakalie
  • aromat migdałowy

Dodatkowo: słoik wydrylowanych wiśni (użyłam mrożonych)

Żółtka utrzeć z cukrem, miodem, aromatem migdałowym, dodać mak i bakalie. Na końcu dać ubitą pianę z białek. Delikatnie wymieszać.

Na przygotowaną formę rozwałkować pierwszą część ciasta. Na ciasto porozrzucać połowę wiśni, wyłożyć połowę maku, na to drugą część ciasta. Czynność powtórzyć: rozrzucić pozostałą część wiśni, rozłożyć mak i przykryć trzecią częścią ciasta. Nakryć ściereczką i zostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia na ok.1,5 godziny.

Piec ok. 60 minut w temp. 1600C. Po wystygnięciu oblać lukrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print