poniedziałek, 25 marca 2013

Sernik z wiórkami kokosowymi


Jeszcze jedna propozycja na świąteczny stół. Przepis znalazłam kiedyś w jakimś czasopiśmie. W oryginale spód stanowiło kruche ciasto, którego, jak dla mnie, było zdecydowanie za dużo. Kruche ciasto zamieniłam na herbatniki, dzięki czemu sernik zyskał. Polecam gorąco.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Masa serowa:
  • 1 kg twarogu półtłustego, dwukrotnie zmielonego
  • 20 dag cukru
  • 5 jajek
  • 2 łyżki budyniu
  • cukier waniliowy
  • aromat pomarańczowy

Dodatkowo: herbatniki, polewa czekoladowa, puszka brzoskwiń

Żółtka utrzeć z cukrem, cukrem waniliowym, aromatem i twarogiem. Z białek ubić sztywną pianę i połączyć z pozostałymi składnikami. Formę wyłożyć pergaminem, posmarować masłem i rozłożyć herbatniki. Wylać masę. Brzoskwinie pokroić na ćwiartki, ułożyć na masie serowej, delikatnie wcisnąć. Piec 45 minut w temperaturze 180'C. Ostudzić, po czym oblać polewą czekoladową i odstawić do wystygnięcia.

 Masa kokosowa:
  • 25 dag wiórków kokosowych
  • 20 dag cukru
  • 1,5 szk. śmietany 18%
  • 10 dag masła
Śmietanę, cukier i wiórki kokosowe gotować przez kilka minut, do zgęstnienia. Lekko ostudzone, zmiksować z masłem. Masę kokosową równomiernie rozłożyć na zastygniętej polewie czekoladowej. Schłodzić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print