sobota, 20 lipca 2013

Pianka z owocami

Uwielbiam to ciasto, kojarzy mi się z latami mojego dzieciństwa. Jest proste w wykonaniu, leciutkie, rozpływające się w ustach. Można bawić się kolorami, użyć do pianki dwóch różnych galaretek, można zmieniać owoce, w zależności od tego, na co mamy ochotę... Do mojej pianki użyłam galaretki truskawkowej i cytrynowej, natomiast na wierzchu ułożyłam ostatnie poziomki z ogródka. Polecam gorąco.

Przepis z bardzo starego wydania Poradnika Domowego.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Składniki pianki:
  • 2 opak. galaretki o dowolnym smaku
  • 1 puszka mleka skondensowanego niesłodzonego (koniecznie schłodzonego)
Dodatkowo:
  • 2 opak. galaretki
  • owoce
  • biszkopty
Formę o wym. 22 x 28cm wyłożyć pergaminem. Dno wyłożyć biszkoptami (można lekko nasączyć w galaretce).

2 galaretki rozpuścić w 1/2 l. wody i ostudzić.

Schłodzone mleko ubijać mikserem kilka minut, aż zgęstnieje i potroi swą objętość. Dodać zimną galaretkę, dokładnie wymieszać i szybko wylać na biszkopty. Odstawić do lodówki.

Owoce umyć, ułożyć na piance. Pozostałe galaretki rozpuścić, tężejące wylać na owoce i ponownie schłodzić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print