czwartek, 1 stycznia 2015

Sernik wykwintny









Cudowny sernik, wilgotny, a zarazem delikatny i kremowy. Na taki sernik miałam ochotę od dawna. W oryginale występuje bez spodu oraz bez polewy. Mój sernik wzbogaciłam o spód z herbatników oraz o polewę czekoladową, gdyż takie połączenie zwyczajnie lubię. Polecam gorąco!


Choć nie mam czarnego cylindra, chciałabym Wam z niego wyczarować na Nowy Rok same kolorowe dni! Szczęśliwego i słodkiego Nowego Roku! :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Składniki (wszystkie powinny być o temp. pokojowej):
  • 1,25 kg twarogu półtłustego, podwójnie zmielonego
  • 450 g drobnego cukru
  • 10 dużych jajek
  • 250 g masła
  • 6 łyżek kaszy manny
  • 1 op. budyniu śmietankowego
  • 1 szk. śmietany 30%
  • 1 op. cukru waniliowego
  • 3/4 szk. ulubionych bakalii (rodzynki, skórka pomarańczowa)

Dodatkowo: polewa czekoladowa, herbatniki

Masło utrzeć na puszystą masę, dodawać twaróg i dalej ucierać.

Żółtka utrzeć z cukrem do białości, dodać do masy serowej, krótko zmiksować.

Do masy serowej dodać resztę składników: kaszę mannę, budyń, cukier waniliowy, zmiksować.

W osobnych naczyniach ubić śmietanę kremówkę i białka. Do masy serowej delikatnie wmieszać ubitą kremówkę, białka i bakalie.

Formę o wym. 23 x 38cm wyłożyć pergaminem, wysmarować masłem, ułożyć herbatniki. Przelać masę serową i wyrównać. Piec w temp. 170°C około 60 minut. Studzić w lekko uchylonym piekarniku. Po ostudzeniu oblać polewą. Przechowywać w lodówce.

Udanych wypieków :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print