piątek, 1 lutego 2013

Ciasto makowe z brzoskwiniami

















Nie jestem zwolenniczką kremów "w proszku", dlatego długo wahałam się, by zrobić to ciasto. Obawiałam się sztuczności kremu, ale niepotrzebnie.  Ciasto wyszło dobre, bardzo delikatne, niezbyt słodkie, zaskoczyło mnie na tyle, że wracałam do tego przepisu kilkakrotnie. Pasuje do niego zarówno polewa czekoladowa, jak i ulubiona galaretka. Polecam :) Przepis od Iwonyz2809 z Wielkiego Żarcia.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Składniki biszkoptu:
  • 5 jajek
  • 1 szk. mąki
  • 200 g maku
  • 2/3 szk. cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec dodać cukier i żółtka. Mąkę, proszek do pieczenia i mak wymieszać i delikatnie połączyć z masą jajeczną. Masę przełożyć na przygotowaną formę o wym. 38x23cm i piec 25-30 min w temp.180°C. Ostudzić, przekroić na pół.

Krem:
  • 2 opakowania kremu waniliowego
  • 700 ml mleka
  • 2 łyżki żelatyny
  • 1/4 szk. wody
Dodatkowo: puszka brzoskwiń, polewa czekoladowa

Żelatynę rozpuścić w gorącej wodzie. Do wysokiego naczynia wlać schłodzone mleko, wsypać krem i miksować kilka minut, aż krem zgęstnieje. Dodać ciepłą żelatynę i dokładnie wymieszać. Dodać brzoskwinie pokrojone w kostkę, wymieszać. 3/4 kremu wyłożyć na jeden placek, przykryć drugim, wyłożyć resztę kremu, wyrównać. Oblać polewą. Schłodzić.

* Biszkopt można nasączyć syropem z brzoskwiń

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print