czwartek, 3 października 2013

Bułeczki z makiem



Szukając dobrego rozwiązania dla reszty masy makowej z puszki, jaka została mi po mini serniczkach z makiem, wpadł mi do głowy pomysł na bułeczki.  Ciasto drożdżowe jest idealne i bardzo przyjemnie się z nim "pracuje". Możemy użyć dowolnego nadzienia- dżemu, twarogu, budyniu, czy też właśnie maku... Bułeczki są nieporównywalne z tymi kupnymi... Polecam bardzo. Źródło mojej inspiracji znajdziecie tu, a ja podaję z modyfikacjami.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ciasto:
  • 50 dag mąki pszennej
  • 75 g margaryny
  • 70 g cukru
  • 250 ml mleka
  • 25 g świeżych drożdży
  • szczypta soli
Dodatkowo:
  • około 40 dag masy makowej, rodzynki i skórka pomarańczowa dla wzbogacenia masy
  • jajko do posmarowania bułeczek
  • lukier

 Masło roztopić, dodać mleko i podgrzać. Dodać pokruszone drożdże, cukier i resztę składników. Dokładnie wyrobić ciasto, gdy będzie gładkie, przykryć lnianą ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Gdy ciasto podwoi swoją objętość, ponownie wyrobić, podzielić na dwie części. Każdą rozwałkować na placek grubości około 0,5 cm. Posmarować nadzieniem i zwinąć jak roladę. Kroić na kawałki o długości około 3,5 cm. Ułożyć na blaszce posmarowanej masłem w sporych odstępach. Tępą stroną noża zrobić przedziałek, ponownie odstawić do wyrośnięcia na około 15 minut. Posmarować rozkłóconym jajkiem. Piec około 25 minut w temp. 170°C. Po upieczeniu można polukrować.

Z podanych składników wychodzi około 20 pysznych bułeczek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print