niedziela, 4 listopada 2012

Rolada z jabłkami


 

























W dalszym ciągu w tonacji jesienno-jabłkowej. Tym razem chciałabym podzielić się z Wami roladą jabłkową. Przepis zaczerpnęłam ze zbiorów s. Anastazji. Zmniejszyłam ilość jajek, do jabłek dorzuciłam po garści rodzynek i orzechów, posypałam cynamonem. Same jabłka wydawały mi się nazbyt smutne. I o ile rolad robić nie potrafię, ta mi wyszła. Delikatna, smaczna, a do tego szybko się robi. Polecam gorąco.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Składniki na biszkopt:
  • 3 duże jaja
  • 1/2 szk. cukru
  • 3/4 szk. mąki pszennej
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia.

Dodatkowo:
  • 5-6 jabłek
  • po garści rodzynek i orzechów włoskich
  • cukier waniliowy
  • cynamon

Dużą blachę (minimum 33x26cm) wyłożyć pergaminem. Jabłka zetrzeć na tarce o dużych oczkach, odcisnąć sok. Rozłożyć równo na pergaminie, posypać cukrem waniliowym, cynamonem i bakaliami, wyrównać.

Białka ubić na sztywną pianę, dodać cukier i żółtka. Na końcu przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia i delikatnie wymieszać. Wylać na jabłka. Piec około 30 minut.

Po upieczeniu wyłożyć na ściereczkę (pergaminem do góry), zdjąć pergamin, zwinąć ściśle roladę. Po ostudzeniu obsypać cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print