sobota, 2 listopada 2013

Sernik marmurkowy




Dziś mój blog obchodzi swoje pierwsze urodziny. Cieszę się, że przez ten czas mogłam być tu, dzieląc się z Wami moją radością pieczenia i sprawdzonymi przepisami. Dziękuję za Wasze miłe komentarze, wskazówki, za to, że jesteście i chcecie do mnie zaglądać. Tylko dzięki temu pisanie bloga ma sens. Dziękuję.

Właśnie dzisiaj chciałabym zaproponować ten serniczek. U mnie- na cieście kruchym, jednak radzę upiec go po prostu na herbatnikach. Mój spód wyszedł zbyt twardy, przez co sernik nieco stracił... Sama masa serowa dobra, ciężka, wyrazista. Z polewą czekoladową idealny do małej czarnej. Polecam.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Składniki masy serowej:
  • 75 dag twarogu półtłustego, dwukrotnie zmielonego
  • 3 jajka
  • 1 szk. śmietany 18%
  • 2/3 szk. cukru
  • cukier waniliowy
  • 100 g czekolady gorzkiej
  • 1 op. budyniu śmietankowego
  • 1 op. budyniu czekoladowego
  • kilka kropel aromatu waniliowego
  • 10 dag. rodzynek

Dodatkowo: herbatniki i polewa czekoladowa


Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej i przestudzić. Żółtka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym. Dodać śmietanę, twaróg, rodzynki i aromat. Z białek ubić sztywną pianę i połączyć z masą twarogową. Powstałą masę podzielić na dwie części. Do jednej dodać budyń śmietankowy, a do drugiej budyń czekoladowy i rozpuszczoną czekoladę.

Formę o wym. 22 x 28cm. wyłożyć pergaminem, wysmarować masłem. Na dno wyłożyć herbatniki, a na nie, na przemian wykładać obie masy serowe. Piec przez około 50 minut w temp. 160-170°C. Po ostudzeniu oblać polewą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print