niedziela, 6 stycznia 2013

Sernik przekładany





Ten sernik piekłam dawno, a gdy umieściłam przepis na Wielkim żarciu, zebrałam wiele pozytywnych komentarzy. Ciasto dobre, wilgotne, długo zachowuje świeżość, ładnie się prezentuje. Cudowne w swej prostocie. Autorką przepisu jest siostra Anastazja, ja wprowadziłam drobne modyfikacje. Polecam gorąco :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ciasto:
  • 4 jajka
  • 1 szk. cukru
  • 1 szk. mąki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2-3 łyżki kakao
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany

Białka ubić na sztywną pianę dodając partiami cukier. Dodawać po jednym żółtku i śmietanę. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i kakao, delikatnie połączyć z masą jajeczną. Wylać na przygotowaną formę o wym. 38x23cm, piec 30-40 minut w temp.160-180'C. Po upieczeniu przekroić na dwie części.

Masa serowa:
  • 75 dag półtłustego twarogu dwukrotnie zmielonego
  • 6 jaj
  • 1 kostka margaryny
  • 1,5 szk. cukru
  • 1 łyżeczka mąki pszennej
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • bakalie
  • aromat pomarańczowy
Dodatkowo: polewa kakaowa, wiórki kokosowe

Margarynę utrzeć z cukrem, dodając po jednym żółtku. Dodać ser, obie mąki, aromat, bakalie. Na końcu delikatnie wmieszać pianę ubitą z białek.

W formie ułożyć jedną część ciasta, wylać połowę masy serowej, drugą część ciasta i pozostałą część sera. Piec w całości przez 50 min. Po upieczeniu udekorować polewą i wiórkami kokosowymi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print