czwartek, 10 stycznia 2013

Twarogowa zebra


Tradycyjna zebra jest moim utrapieniem. Pomimo prostoty tego ciasta oraz sprawdzonego Maminego przepisu, wychodzą mi popisowe zakalce :) Wybawieniem okazała się twarogowa zebra autorstwa Maleny z Wielkiego żarcia. Nie ma prawa się nie udać, jest prosta w wykonaniu, efektowna i naprawdę dobra. Polecam gorąco :)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ciasto:



  • 225 g mąki
  • 100 g cukru
  • 100 g margaryny
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Z podanych składników zagnieść ciasto. Tortownicę wysmarować tłuszczem, oprószyć bułką tartą. Ciasto rozwałkować i wyłożyć dno i boki tortownicy na wysokość 3 cm.

Masa serowa:
  • 1 kg twarogu półtłustego, 3-krotnie zmielonego
  • 400 g śmietany 12%
  • 150 ml mleka
  • 150 g cukru
  • 2 jajka
  • 1,5 opakowania budyniu waniliowego
  • 25 g kakao

Jajka utrzeć z cukrem, dodać mleko, śmietanę, twaróg i budyń. Masę podzielić na dwie części, do jednej dodać kakao i wymieszać.

Na środek tortownicy nakładać na przemian po łyżce jasnej i ciemnej masy. Piec w temp. 180'C przez około 60 minut. Po upieczeniu i ostudzeniu można oblać polewą.

2 komentarze:

  1. Wszystkie ciasta, które piekłam korzystając z Twoich przepisów są pyszne. Teraz zabieram się za "Zebrę". Mam tylko pytanie. Na jak dużą tortownicę jest podany przepis? Pozdrawiam. Beata.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekłam w tortownicy o średnicy 26cm. Mam nadzieję, że zdążyłam odpowiedzieć... Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za miłe słowa :)

    OdpowiedzUsuń

Print