niedziela, 2 grudnia 2012

Piernik z serem


























Czy magia świąt Bożego Narodzenia może być ukryta między innymi w zapachu piernika? Wcześniej pisałam, że nie wyobrażam sobie świąt bez makowców i to prawda, ale piernik również musi odegrać swoją rolę. Kiedyś na Wielkim Żarciu znalazłam przepis autorstwa pau_pau85 na piernik z serem. Połączenie okazało się niebanalne. Zmodyfikowałam go o przyprawę do piernika, bo w oryginale mi jej zabrakło. Polecam :)

* za zdjęcie dziękuję mojemu Braciszkowi :*
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Składniki ciasta:
  • 2,5 szk. mąki
  • 1,5 szk. cukru
  • 1 szk. mleka
  • 0,5 szk. oleju
  • 1 słoiczek dżemu śliwkowego
  • 4 jaja
  • 1 cukier waniliowy
  • 3 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • mała przyprawa do piernika
Jajka ubić z cukrem i cukrem waniliowym. Mąkę wymieszać z sodą, proszkiem do pieczenia, kakao i przyprawą do piernika, przesiać. Wraz z pozostałymi składnikami dodawać stopniowo do masy jajecznej. Wymieszać dokładnie.

Masa serowa:
  • 1/2 kg półtłustego sera, dwukrotnie zmielonego
  • 1/2 szk. cukru pudru
  • 4 jajka
  • 1/2 kostki margaryny
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
Żółtka utrzeć z cukrem, dodać ser, mąkę ziemniaczaną  oraz roztopioną i przestudzoną margarynę. Na końcu dodać pianę z ubitych jaj i delikatnie wymieszać.

Formę o wym. 22x37cm wyłożyć pergaminem, wylać 1/3 część ciasta, a na nie wyłożyć masę serową. Wylać pozostałą część ciasta. Piec przez ok. 60 min. w temp. 180'C.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print